HORECARI ȘI ȘORECARI

La restaurant, ce vinzi? – spunea deunăzi, la GALA HORECA, un horecar. Păi, vinzi povești…Auzi, tu…nu vinuri, nu bucate, românești sau străine, nu rețete, nu mâncare, nu mistuire, nu tu cafea, fripturi, cartofi prăjiți, apă minerală… Nu, neică, nu. Vinzi, cică, o experiență. Plăcută. Integrată. Varie. Și variată 🙂 . Cicătelea să ai o colecție de vinuri e AZI doar un FAPT de life-style. Deh, horecari…Și șorecari(șoricari?) ai profitului.

Acum…dacă somelierul a plecat în Anglia, cum e moda acuma, ce faci? Cu clientul, vreau să zic…? Pleacă și el tot în Anglia, pe urmele somelierului, ca să-l serviseze? Și ce vinuțuri îți cere clientul? Se cer vinuri cunoscute? Numai vinurile ce le știu oamenii? Adică jidvei & purcari? Degustări? Degustări, nula. Ce degustări? Numai dăcât cu plată… Game de retail și game de horeca. Cică un ospătar mai pregătit face push. Asta, dacă e open-minded, tânăr, începător & încă entuziast. Mai aruncă o vorbă despre crama ferdy, mai aruncă o vorbuliță despre un gramophon

Poate și clientul se poate dovedi nițeluș educabil. Păi, ia bagă, bă, garcon, un CHABLIS, aici, la tăticu… Cătălin Mahu, de la MAMA, declara că are 70 vinuri la pahar. Se cheamă că regim wine-bar este. Cristi Preotu, de la BISTROTE FRANCAISE, spune că… 1.000 de vinuri, la el. Dar intră în discuție, de asemeni, și gătitul cu cele mai bune vinuri. Cică vinurile vin la pachet cu dezvoltarea economică. Berea, ei da, berea, este pe locul doi, după spirtoase. Cică să spunem noi, consumatorii, nu, consumului de bere de la parterul blocului. Și cică o apărut și fenomenul FAKE-CRAFT-BEER. Și, atunci, nu mai bine îmi deschid un băruleț cu SHOT-URI, UNDEVA, cochet, în centrul vechi? Cum și este SHOTERIA…:) Pandemia a venit cu cumpărări masive de hamsie…că hamsia merge la o tărie. Dar, în fond și la urma urmei, merge unsă(de minune) și la o bere. Și, chiar, ce-ar fi de ce-ar fi, să ne facem colo-șa, un magazinaș și să-l intitulăm LICĂR STORE??

Povestea cu hamsiile la modă a început în pandemie. Hamsiile la cutie au mers foarte bine, așa de-o pildă, alături de pahare & tării. Și pe urmă a mers și șpritz. Lângă/la un target feminin. Da, lângă prosecco frapat. Rețete, rețete… De succes. Și au venit și cocktailurile. Și beer aficionados. Și, uneori, doar uneori, și spirtoasele fără alcool. 50% din vânzări le asigură berile. Vinul, iarăși, nu depășește 22%. Cifre care se cer știute de toți horecarii. Și șorecarii. Profitului. Un HORECAR adevărat știe că berile IPA nu merg cu mâncare. În târg/urbe, nici nu prea sunt localuri(locante?) prea multe cu (peste) 100 beri în portofoliu. Iar despre orez, știți câte feluri de orez există în București? Basmati s-a răsuflat/banalizat. Sunt multe feluri de orez la masă. Chinezesc. Și indian. Ce știți despre piața READY-TO-DRINK? Despre felurile de gin? O, dar aici e o lume. O lume întreagă de văzut, de explorat…De echilibrat, într-o jonglerie, pe papile…

This entry was posted in horeca and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *